Методична робота















Курси підвищення кваліфікації

Тема: " Використання інноваційних технологій методичної роботи з педагогічними кадрами з метою формування активного методичного середовища"


І.Обгрунтування проблеми.
Провідним мотивом Державної національної програми «Освіта України XXІ ст.» є ідея випереджуючого розвитку освітньої системи. Одним із проявів такого реформування  є інноваційні педагогічні ідеї, що передбачають якісні нові перетворення  як цілісного педагогічного процесу, так і його складових, що призводить до істотного підвищення  його результативності.
Інноваційна школа – це школа, яка допомагає працівникам рухатись вперед, розвиватися. Ситуація, що склалась у даний період потребує креативності вчителя як професійної риси. Це підтверджує використання в педагогічному лексиконі таких слів як «інновація», «нововведення» тощо.
Методична робота – один з важелів управління навчально-виховним процесом, спрямованим на виховання в учителів вимогливості до своєї праці, бажання знаходити раціональні методи навчання та виховання.
Внутрішньошкільна методична робота спрямована на розвиток професійної компетентності, виявлення творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, роботу в нових умовах, залучення до науково дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.
Методична робота становить цілісну систему взаємопов’язаних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійного рівня всього педагогічного колективу, на розвиток ініціативи і творчості кожного учителя зокрема і загалом – на підвищення результативності навчально-виховного процесу, досягнення оптимальних результатів у навчанні та вихованні.
Саме зростання компетентності, професійності учителя – одна з умов підвищення якості освіти. Майстерність, імідж сучасного педагога забезпечує постійне, систематичне навчання на місцях. Відповідно, методична робота – важлива ланка системи неперервної освіти членів педагогічного колективу школи.
ІІ. Мета проекту:
формувати в педагогів готовність до інноваційної діяльності, створивши в школі сприятливе інноваційне середовище, що передбачає акцентування уваги вчителів на самовиховання та саморозвиток, активне навчання в школах педагогічної майстерності, перспективного педагогічного досвіду.
ІІІ. Завдання проекту.
1.Визначити стан інноваційної, пошукової діяльності в школі, окремих вчителів-новаторів з метою виявлення та реалізації педагогічних проблем, пов’язаних із освоєнням  інноваційних педагогічних технологій.
2.Організувати роботу з педагогічними кадрами щодо їх підготовки до здійснення інноваційної діяльності.
3.Проводити індивідуальні та колективні форми методичної роботи з педагогічними кадрами з урахуванням завдань вдосконалення їхньої професійної компетентності у галузі педагогічної інноватики.
4.Провести діагностику рівнів готовності вчителів до освоєння педагогічних інновацій та оцінку результативності вжитих заходів щодо формування готовності педагогів до нового виду діяльності.
5.Вивчити перспективний досвід організації методичної роботи з педагогічними кадрами.
6.Розробити стратегію та програму розвитку закладу освіти на основі впровадження в управлінський та навчально-виховний процес педагогічних інновацій.
7.Організувати роботу окремих учителів, методичних формувань із засвоєння нових знань з педагогічної  інноватики та побудови педагогічного процесу на цій основі.
8.При вивченні стану викладання навчальних предметів зосередити вагу на використанні вчителями інноваційних педагогічних технологій, впровадження ними інноваційного педагогічного досвіду.
9.Заслухати звіти педагогів (на педраді, засіданнях методичних об’єднань) про виконання плану навчання та самоосвіти з проблем освоєння технологій інноваційного навчання.
10.Вивчити та узагальнити інноваційний досвід роботи вчителів.
ІV. Характеристика проекту:
-    за кінцевим результатом: практично-зорієнтовани
 -    за змістом: управлінський
-    за кількістю учасників: груповий
-     за тривалістю: довготривалий
-    за ступенем самостійності: частково-пошуковий
-    за характером контактів: зовнішній
V. Визначення бази реалізації проекту:
 Долинська ЗОШ І-ІІ ступенів Теребовлянського району.
VІ. Визначення учасників:
педагогічний колектив школи, адміністрація школи, РМК, колектив менеджменту освіти ТОКІППО.
VІІ. Час виконання проекту:
 вересень 2013р. - вересень 2018р.        
VІІІ. Забезпечення проекту:
Науково-методичне
- консультації науковців, викладачів кафедри менеджменту освіти, методистів ТОКІППО, РМК;
- консультації  завідувача Теребовлянського РМК та начальника відділу освіти;
- консультації та поради заступників директорів шкіл з навчально-виховної роботи, які пройшли курси;
- консультації вчителів школи.
Матеріально-технічне:
- матеріали бібліотеки РМК та ТОКІППО, комп’ютер, Інтернет, ксерокс, папір.
Критерії оцінки очікуваних результатів:
- Розробка плану стратегій результативності та ефективності використання інноваційних технологій методичної роботи з педагогічними кадрами.
- Використання учителями школи ефективних педагогічних технологій інноваційних методів навчання та впровадження їх у навчально-виховний процес.
- Підвищення рівня педагогічної майстерності – проведення педагогічних вечірок, педагогічних обжинків, брейн-рингів, аукціонів тощо.
- Створення портфоліо матеріалів методичної роботи з педкадрами: матеріали анкетування вчителів щодо інновацій в методичній роботі, тощо.
ІХ. Очікуваний результат:
- Становлення креативної особистості педагога як людини, яка володіє сучасними способами отримання і обробки інформації, прийомами щодо презентації.
- Формування колективу  «однодумців».
- Внутрішнє «перепрофілювання» однодумців.
- Відмова від стереотипів мислення та шаблонної педагогіки.
- Зростання фахового і кваліфікаційного рівня педагогів.
- Зростання інноваційної активності вчителя, продукування авторських технологій та розвитку школярів.
- Програма самоосвіти з методичної проблеми.
- Навички розробки проектів.
- Сформовані очікувані результати.
- Уміння спрямувати педколектив на використання інноваційних технологій навчання.
- Аналіз статей авторів, які займаються використанням інноваційних технологій методичної роботи з педкадрами.
- Ксерокопії та конспекти науково-практичних здобутків.
- Виступи на засіданнях методоб’єднань у районі.
- Уміння оформляти презентації.
- Власне портфоліо для атестації.
- Стаття за результатами самоосвіти.
- Підвищені власні професійні компетенції з проблеми.
Х. Етапи реалізації завдань проекту

з/п
Етапи роботи над проектом та його реалізацією
Зміст діяльності
Термін
1.
Діагностико – прогностичний етап.
1.     Визначення головних цілей проекту.
2.     Визначення власних прогалин у знаннях та уміннях щодо розробки проекту
3.     Самодіагностика власних пізнавальних потреб.
4.     Визначення мети і завдань проекту, консультування.
5.     Опис проекту у першому варіанті.
6.     Оцінка проекту консультантами та науковим керівником.
7.     Захист проекту.
8.     Пошук наступної проблеми і планування атестації.
Під час курсів підвищення кваліфікації.
Дистанційне навчання.
Дистанційне навчання.
За 10 днів до залікової сесії.
Залікова сесія.

2.
Організаційний етап.       
1.     Конкретизація завдань.
2.     Пошук літератури. Укладання конспектів з проблеми використання інноваційних технологій методичної роботи з педкадрами.
3.     Список літератури та конспекти.
4.     Консультації з методистом РМК щодо використання інноваційних технологій методичної роботи з педкадрами.
5.     Розробка проекту.
6.     Розробка критеріїв оцінки результату і процесу.
7.     Розробка системи відстеження власного професійного шляху.

 1 рік міжкурсового періоду
3.
Діяльнісний етап.
1.Аналіз зібраних матеріалів у ксероксах та записах.
2.Реалізація програми підвищення професійних компетенцій.
3.Проведення засідань методичних рад з метою пошуку нових технологій роботи з педкадрами.
4.Первинне вимірювання очікуваних результатів.
5.Внесення коректив у розроблений проект.
6.Планування роботи з педагогічним колективом на основі анкетування та вимірювання очікуваних результатів.
7.облік проведеної роботи.
8.Підготовка звіту.
2 рік реалізації
проекту
3 рік реалізації проекту
4 рік реалізації проекту

4.
Узагальнюючо-підсумковий етап.
1.Вивчення рівня задоволення педагогічного колективу з питання використання інноваційних технологій методичної роботи.
2.Анкетування вчителів щодо ефективності інноваційних технологій методичної роботи.
3.Порівняння очікуваних результатів та реальних.
4.Творчий звіт на засіданні методичної ради та педраді.
5.опис педагогічного досвіду, оформлення презентації та творчий звіт в РМК.
6.Написання статті в педагогічній пресі.
7.Самооцінка отриманих результатів та висновки на наступний період.
8.Окреслення здобутих компетенцій та формування завдань на наступний атестаційний період.
4-5 роки міжкурсового періоду,
наступні курси підвищення кваліфікації.

11. Технологія опису формування професійних компетентностей з проблеми
 «Використання інноваційних технологій методичної роботи з педагогічними кадрами з метою формування активного методичного середовища»

№ з/п
Зміст і завдання роботи
Термін викона­ння
Ресурси
Форма
роботи та узагальнення
Хто надає методичну допомогу
1.
Підібрати літературу та публікації з питання «Використання інноваційних технологій методичної роботи з педагогічними кадрами з метою формування активного методичного середовища»
Листопад-грудень 2013р.
Матеріали бібліотеки школи та методич- ного кабінету.
Результати аналізу.
Методисти РМК
2.
Укласти каталог статей з даної проблеми

Лютий 2014р.
Матеріали бібліотеки РМК
Список літератури
Методисти РМК, самостійно.
3.
Вивчити, які фактори впливають на формування навичок використання інноваційних технологій методичної роботи з педкадрами
Лютий-березень 2014р.
Матеріали бібліотеки РМК і ОКІППО
Конспекти, ксероксові-ні матеріали
Методисти РМК І ТОКІППО
4.
Опрацювати статті, в яких розкриваються методи розробки проектів та навчитись правильно оформляти всі частини проекту.

Червень 2014р.
Проекти
Аналіз матеріалів
Методисти РМК, колеги
5.
Сформувати очікувані результати від проектної діяльності та навчитись здійснювати самоконтроль нарощування власних компетенцій.
Серпень 2014р.
Консуль- тативна допомога, зразки інших проектів
Очікувані результати
Колеги, методист РМК
6.
Навчитись спрямовувати  зміст та структуру методичної роботи школи на використання інноваційних технологій
Вересень 2014р.
Консуль -тативна допомога
Пропозиції  керівників методоб’єд-нань школи та методиста РМК
Методисти РМК
7.
З’ясувати, які автори займались дослідженням інноваійних технологій.
Січень 2014
Матеріали публікацій у педагогіч- ній пресі
Аналіз матеріалів, власні висновки
Методисти
ТОКІППО, викладачі кафедр, методисти РМК
8.
Зробити ксерокопії та конспекти науково-практичних здобутків з питань застосування інноваційних технологій методичної роботи та використати їх для виступу на засіданнях методоб’єднань у районі.

Березень 2014р.
Матеріали публікацій у педагогіч- ній пресі, перспек- тивний педагогіч- ний досвід
Методичні рекоменда-ції, виписки, тези, ксероксові-ні матеріали
Методисти ТОКІППО, викладачі кафедр, методисти РМК
9.
Оволодіти технікою оформлення презентацій та портфоліо
Вересень 2014р.-березень 2015р.
Інтернет, перспек- тивний педагогіч- ний досвід
Уміння оформляти презентації
Науковці ВНЗ, ТОКІППО, методисти РМК
10.
Вивчити досвід використання інноваційних технологій методичної роботи з педкадрами для ефективності навчально-виховного процесу

Лютий 2015р.
Статті у педагогіч- ній пресі
Записки
Науковці ВНЗ, ТОКІППО, методисти РМК
11.
Підвищити та самооцінити свої власні професійні компетенції з проблеми та визначити , що треба ще опрацювати.

Квітень 2015р.
Власні здобутки та матеріали
Висновки та нові цілі
Самостійно
12.
Вивчити, як впливають інноваційні технології методичної роботи на ефективність навчально-виховного процесу
Травень 2015р.
Довідкові матеріали, інформа- ція батьків
Перелік факторів
Викладачі кафедри ТОКІППО
13
Написати методичні рекомендації для вчителів «Шляхи підвищення професійного рівня  через використання інноваційних технологій»
Червень 2016р.
Бібліотека РМК і ТОКІППО
Методичні рекоменда-ції
Завідувач РМК
14
Підготувати виступ на засіданні методоб’єднання з проблеми використання інноваційних технологій методичної роботи з педкадрами

Вересень 2016р.
Інформа- ційні матеріали з проблеми
Виступ
Завідувач РМК
15
Написати методичні рекомендації щодо використання нетрадиційних та інтерактивних форм роботи з вчителями
Листопад 2015р.-січень 2016р.
Інформа -ційні матеріали з проблеми
Конспекти
Завідувач РМК
16
Підготувати обмін досвідом  з заступниками директорів шкіл з навчально-виховної роботи

Січень- березень 2016р.
Бібліотека РМК, інформа -ційні матеріали з проблеми
Виступ
Завідувач РМК
17
Написати орієнтовний зразок педради-семінару-практикуму на тему «Як і чому потрібно працювати з батьками?»
Квітень 2016р.
Методич -ні рекомен -дації щодо проведен- ня педрад, які є в РМК.
Методичні рекоменда-ції
Завідувач РМК
18
Підготувати лекцію на тему: «Інноваційні педагогічні технології – ефективний шлях удосконалення і розвитку навчально-виховного процесу»
Жовтень 2017р.
Бібліотека РМК, ТОКІППО, інтернет
Лекція
Методисти РМК
19
Підготувати діагностичну анкету для вчителів щодо планування методичної роботи
Вересень 2017р.
Методич -ні рекомендації, які є в РМК
Анкета
Методист ТОКІППО
20
Підготувати методичні рекомендації з використання інноваційних педагогічних технологій
Листопад 2017р.
Інформа- ційні матеріали-звіти, які є в РМК
Опис досвіду
Викладачі ТОКІППО
21
Написати статтю «Організація роботи педагогічного колективу щодо підвищення ефективності сучасного уроку через впровадження інноваційних технологій навчання»
До вересня 2017р.
Статті у педагогіч- ній пресі, інтернет
Власна стаття
Рецензенти




22
Підготувати звіт на педагогічній раді про проведену роботу до атестації
Червень 2018р.
Інформа -ційні матеріали-звіти, які є в РМК
Звіт
Методист РМК



23
Підготувати портфоліо для атестації
Серпень 2018р.
Інформаційні матеріали, які є в РМК
Опис досвіду в портфоліо
Методист РМК

24
Дати самооцінку своєї роботи
Вересень 2018р.
Власні матеріали з проблеми
Самооцін -ка
Методисти РМК
25
Накреслити шляхи подальшої роботи
Вересень 2018р.
Досвід заступни -ків директо-рів шкіл району
План самоосвіти
Методисти РМК

 





Немає коментарів: