Конкурси



                           Конкурс на кращого читця року
                           Гра «Літературний девятий вал»
                                                            6 клас
                 І тур
              Упізнай письменника з трьох спроб!
1 вал
1.    Цей письменник стверджував: «Я зробив людину   
    предметом свого поклоніння».
2.За свій нарис «Тайфун біля берегів Японії» він отримав пер­ше місце в конкурсі та грошову винагороду — 25 доларів.
3.Він повернувся з Аляски без копійки в кишені, проте з числен­ними сюжетами для майбутніх книжок. (Джек Лондон).
2  вал
1.Він вважав, що писати треба так, щоб словам було тісно, а дум­кам просторо.
2.На дверях його будинку висіла табличка, на якій перед його прізвищем стояло слово «доктор», тому що він лікував не лише хво­роби, а передусім людські душі й серця.
3.Він підписував свої ранні твори псевдонімом «Антоша Чехонте». (А. П. Чехов).
3     вал
1.Його твори Микола Гоголь назвав «книгою мудрості самого народу».
2.Своє ім'я і прізвище він зашифрував у псевдонімі Наві Волирк, яким підписував окремі свої твори.
3.Рядки з його творів стали крилатими висловами: «А Васька слушает да ест», «А вы, друзья, как ни садитесь, Все в музыканты не годитесь», «Да только воз и ныне там». (I. Крилов).
4    вал
1.Цей письменник дуже шкодував, що немає садівників, які б доглядали людські душі.
2.Він вважав, що в кожній людині живе дитина щира, відвер­та, добра, але дорослі забувають, як вони були маленькими і надають перевагу грошам, кар'єрі, владі.
3.Про письменника народилася легенда, що він спрямував літак високо в небо, до зірок, куди повернувся його герой. (А. де Сент- Екзюпері).
5 вал
1.«Я з честю підняв рукавичку, яку кинула мені доля, і переміг у битві з життям», стверджував цей письменник.
2.На могильному пам'ятнику письменника зображені квіти маль­ви і чортополоху національні символи його рідної Шотландії.
3.На знак особливої поваги і довіри жителі Самоа дали йому ім'я Тусітала білий вождь-оповідач. (Р. Л. Стівенсон).
6 вал
1. Цей письменник вважає, що ще з'явиться «хтось із доброю ду­шею, хто зможе повернути нам невелику частку цивілізації».
2.Всесвітню славу письменнику принесли футурологічні твори «Марсіанські хроніки».
3.У робочому кабінеті цього письменника висить автомобільний номер F-451. (Р. Бредбері).
7      вал
1.Письменник часто почувався трагічно самотнім серед людей, які не сприймали і не розуміли його.
2.В одній біографії його назвали «торговцем, памфлетистом, шпигуном».
3.День безчестя біля ганебного стовпа став днем тріумфу цього письменника. (Д. Дефо).
8        вал
1.«Робота — це моя життєва функція», — стверджував цей письмен­ник. За день він, як правило, писав півтора друкованих аркуші, що становить 24 книжкові сторінки.
2.У бібліотеці цього письменника знаходився величезний глобус, розмережений густою сіткою різнокольорових ліній.
3.Його називали «пророком», «науковим генієм», «винахідником без майстерні», «супутником юності». (Ж. Берн).
\
9     Вал
1.Сучасники називали його «співцем доброти й милосердя, по­борником гуманізму».
2.Письменник на собі випробував поневіряння своїх героїв, тих, на чию долю випала важка праця з дитинства, приниження, страх за майбутнє.
3.    Письменник стверджував, що Різдво — це «свято, що приноси­ло, і приносить, і приноситиме добро». (Ч. Діккенс).
           II тур
    Упізнай твір із трьох спроб!
   1вал
1.Ідея написання цього твору дуже захопила письменника. Кожного дня він писав один розділ, а ввечері читав його своїм рід­ним.
2.Свій роман він назвав «Корабельний кухар». Видавцеві ця наз­ва не сподобалася, і він вирішив замінити її на іншу.
3.Ідею написання твору підказала географічна карта острова. (Р. JI. Стівенсон. «Острів скарбів»).
     2 вал
1. Цей твір у списку письменника значиться під номером 412.
2.Сучасники свідчать, що «друкарська фарба не встигла просох­нути на перших екземплярах цього твору, як уже з'явилися його пе­реробки і переклади».
3.Поштовхом до написання роману стала історія моряка Алек- сандра Селькірка, який провів на безлюдному острові 4 роки. (Д. Дефо. «Робінзон Крузо»).
     3 вал
1.Над цим твором і усміхнешся, і посумуєш, а головне — обов'яз­ково замислишся.
2.Цей твір — притча, повчальна алегорична оповідь, яка стала за­повітом письменника людству. До твору письменник зробив малюн­ки, які й досі друкуються в усіх перевиданнях книжки.
3.Ця казка написана більше для дорослих, ніж для дітей. У ній розповідається про обов'язок і вірність, дружбу та любов, про нетер­пимість до зла. (А. де Сент-Екзюпері. «Маленький принц»),
4   вал
1.У цьому творі автор стверджує: «У кожної людини душа не по­винна бути замкнена, — треба, щоб вона завжди зустрічалася зі сво­їми близькими, щоб мала співчуття до інших...»
2.Письменник утілив у цьому творі свою мрію про те, щоб усі люди з пошерхлими серцями та заскорузлими душами вмить пере­творилися на добрих і чуйних.
3.Цей твір є яскравим прикладом різдвяної повісті, що має щас­ливий кінець. (Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня у прозі»).
5     вал
1.Про твір можна сказати: «Така смішна, сумна історія».
2.Цим твором автор намагається лікувати суспільство від підла­бузництва, чиношанування, запопадливості як виявів внутрішнього рабства людини.
3.Назва цього твору є алегорією. Головний герой, як ящірка-ха- мелеон, постійно змінює свою точку зору, підлаштовуючись до обста­вин. (А. П. Чехов. «Хамелеон»).
6  вал
1.Цей твір уперше був опублікований у «Журналі виховання і розваги», розрахованому перш за все на юних читачів.
2.Для молоді герої твору — вічний приклад людяності, мужнос­ті й нездоланності.
3.Свій твір автор назвав географічно-пригодницьким романом. В основі сюжету — географічна помилка. Автор прагнув поглибити
знання європейців про природу, звичаї та проблеми Екваторіальної Африки. (Ж.Верн. «П'ятнадцятирічний капітан»).
7      вал
1.Цей твір - нагадування про небезпеки, які чекають на людину, коли вона занадто захопиться перетворенням матеріального світу, за­бувши  космос душі.
2.У творі автор зображує жорстокість людей, які вирішують по­кінчити з усім, що має назву цивілізація. Поняття добро, краса, людя­ність для них не існують.
3.Письменник вірить, що й після атомної війни знайдеться хлоп­чик, який, затискаючи в кулачок шматок роздертого полотна, буде свято зберігати таку дорогу йому усмішку Мони Лізи. (Р. Бредбері. «Усмішка» ).
8        вал
1.У цьому творі автор доводить, що людина не має права капі­тулювати перед обставинами.
2.У центрі зображення — Північ. Вона допомагає виявити силу або слабкість, героїзм або боягузтво людини.
3.Автор у цьому творі стверджує: вижити зможе той, хто буде до кінця наполегливим, збереже людську сутність і любов до життя. (Джек Лондон. «Любов до життя»).
9    вал
1.У цьому творі засуджуються свавілля, насильство, несправед­ливі суспільні закони.
2.Герої твору зізнаються в страшних гріхах: кровопролитті, на­сильстві, підступності.
3.Та покараним виявився віслюк, що украв жмутик трави з чу­жого поля. Мораль твору: «...є гроші — маєш право, Немає — то під суд іди». (Ж. де Лафонтен. «Зачумлені звірі»),
            III тур
  Упізнай літературного героя із трьох спроб!
1      вал
1.Цей герой — мужня, цілеспрямована, працьовита та відпові­дальна людина.
2.Він зазнавав величезних страждань, але його «не турбувала власна доля, злигодні та муки...».
3.Юнак був переконаний: «Якби на борту «Пілігрима» я знав усе, що належить знати справжньому морякові, скількох нещасть можна бу­ло б уникнути!» (Дік Сенд. Ж.Верн. «П'ятнадцятирічний капітан»).
2  вал
1.Цього героя дуже турбувало питання: що потрібно для щастя?
2.Він шукав сенс буття в далеких світах і зрозумів, що він зов­сім поруч.
3.Героєві відкрилася проста істина: сенс життя в одній-єдиній квітці, у ковтку води, в тому, за що ти відповідаєш. (Маленький принц. А. де Сент-Екзюпері. «Маленький принц»).
3    вал
1.Герой схожий на «дику  тварину, що іноді рикає і реве, а то й говорить».
2.Для нього гроші замінили всі інші життєві цінності.
3.Духи Різдва відкрили йому істинні цінності життя: любов, щедрість, родина; примусили його стати добрим товаришем, гарним господарем, щедрою людиною. (Ебенезер Скрудж. Ч. Діккенс. «Різдвя­на пісня у прозі»).
4     Вал
1.Цей герой — символ людської витримки, мужності та оптимізму.
2.Дехто бачив у ньому розгніваного духа, який говорить громом і вбиває на далекій відстані, навіть не махнувши рукою.
3.Щоденна невтомна праця допомогла йому перетворити «острів Розпуки» на «острів Надії» та залишитися Людиною. (Робінзон Крузо. Д. Дефо. «Робінзон Крузо»),
5вал
1.Цей герой викликає у персонажів твору різне ставлення до се­бе: захоплення і страх, довіру та підозру, відразу й жаль.
2.«Замолоду він добре вчився і, як схоче, може говорити, мов з книжки читає. А що вже хоробрий — лев проти нього ніщо!»
3.Найбільша життєва цінність цього героя — золото, заради яко­го він іде на обман і криваві злочини. Поруч з ним завжди папуга, який постійно нагадує про найбільшу пристрасть свого господаря: «Піастри! Піастри! Піастри!» (Довгий Джон Сілвер. Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів»),
6   вал
1.«Це був гарний хлопець, високий на зріст, бездоганно збудова­ний... На вигляд йому було років двадцять шість».
2.Герой виявив себе дуже здібним учнем, був завжди веселим і ретельним. Його чесність і щирість вражали.
3.Він був вірним слугою, добрим товаришем, надійним помічни­ком. (П'ятниця. Д. Дефо. «Робінзон Крузо»).
7  вал
1.Цей герой — справжнє чудо сили, мужності, винахідливості та відданості.
2.Він здійснював героїчні вчинки, тому що ні за яких умов не міг залишити в біді своїх друзів.
3.Автор дав йому ім'я міфологічного героя. (Геркулес. Ж. Верн. «П'ятнадцятирічний капітан»),
8        вал
1.Герой поводить себе, мов очманілий, бо готовий принизити будь-яку просту людину у власних інтересах.
2.Він дуже боїться помилитися. Від страху його кидає то в жар, то в холод.
3.Він безсоромно й докорінно змінює свою точку зору на те са­ме явище по декілька разів на хвилину: «Собака ніжна тварина», «Собаку знищити треба». (Очумєлов. А. П. Чехов. «Хамелеон»).
9    вал
1.Герой сильна, незламна і мужня людина-переможець, яка не кориться обставинам, не відступає, не опускає руки і в результаті до­бивається свого.
2.Хижі звірі сприймають його як «дивну істоту на двох ногах», яка «стане дряпатись і кусатись».
3.У боротьбі за життя герой на деякий час утратив людську зов­нішність. Він переміг смерть, тому що безмежно любив життя. (Без­іменний герой. Джек Лондон. «Любов до життя»),
              IV тур
        Упізнай героя за описом його одягу!
      (За кожну правильну відповідь — 5 балів)
1вал
«На голові в мене красувалася величезна безформна шапка з ко­зячого хутра, із закотом, що звисав назад і закривав мою шию від сонця, а під час дощу не давав воді текти за комір». (Робінзон Крузо. Д. Дефо. «Робінзон Крузо»),
2  вал
«На ньому була пишна із шлейфом спідничка з трави, незгірш, як у сучасних модниць. На шиї намисто з пташиних черепів, на голові шкіряний ковпак, прикрашений пір'ям та намистом. Стегна оперізував шкіряний пасок, на якому теліпалася сила-силенна дзві­ночків». (Геркулес у вбранні мганнги. Ж. Берн. «П'ятнадцятирічний капітан»).
3     вал
«Я побачив, що хтось поволі йде дорогою. Чоловік був, очевидяч­ки, сліпий, бо намацував дорогу перед собою ключкою. Над очима й носом у нього нависав чималий зелений дашок... Закутаний у подер­тий морський плащ із каптуром... незнайомець здавався справжньою потворою». (Сліпий П'ю. Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів»).
4     вал
«Одяг його складався з парусинового лахміття та решток мат­роської роби; це руб'я трималося купи завдяки цілій системі всіля­ких застібок, мідних ґудзиків, паличок і петель із просмоленого мо­тузка. Єдиною тривкою річчю з усього його обладунку був черес із мідною пряжкою». (Бен Ган. Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів»),
5  вал
«Убраний у пурпур і горностай, він сидів на троні зовсім про­стому, а проте величному». (Король. А. де Сент-Екзюпері. «Маленький принц»),
6    вал
«Шкіряна куртка, крислатий капелюх, чоботи на високих підборах із халявами до колін, на закаблуках великі остроги, які дзвеніли при кожному кроці». (Гарріс. Ж. Верн. «П'ятнадцятирічний капітан»),
7      вал
«Він мав на собі найкраще своє вбрання: довгий, до колін, синій сурдут, усипаний мідними ґудзиками, і зсунуту на потилицю трикутку, обшиту тонким мереживом». (Сілвер. Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів»),
8         вал
«За ним женеться чоловік у ситцевій накрохмаленій сорочці й розстебнутій жилетці». (Хрюкін. А. П. Чехов. «Хамелеон»),
9     вал
«Насамперед я дав йому полотняні штани. Потім я пошив йому куртку з козячого хутра і, нарешті, змайстрував йому шапку із зая­чих шкурок, дуже зручну й досить гарну. ...найбільше заважали йому штани, а рукави муляли під пахвами й натирали плечі, так що дове­лося переробити там, де вони завдавали йому турботи». (П'ятниця. Д. Дефо. «Робінзон Крузо»),
                                                    Підсумок.
Учні підраховують бали. Визначаються переможці й «Кращий читач року».
Інтерв'ю з переможцями гри
1.Який твір, що вивчався у 6-му класі, сподобався вам найбільше?
2.Який літературний герой вразив вас найбільше?
3.Який письменник найбільше запам'ятався?
4.Які, на вашу думку, найцінніші знання ви здобули на уроках світової літератури?
5.Які істини відкрилися вам на сторінках художніх творів?
6.Які б поради ви дали майбутнім шестикласникам щодо читан­ня літератури влітку?
 Учитель запрошує «Кращого читача року» поділитися своїми враженнями від курсу літератури 6-го класу та дати цінні поради п'ятикласникам.







У світі пригод
( КВК 5 – 8 класи )

 
У конкурсі беруть участь 2 команди по 10 чоловік. Крім того, в гості до учасників КВК приходять літературні герої: Робінзон Крузо, Еней, Дон Кіхот і Санчо Панса, Шерлок Холмс і Доктор Ватсон, барон Мюнхаузен.
 
Хід КВК:
Назва команди, емблема, костюми, привітання.
Конкурс "Хто швидше".
Конкурс капітанів.
"Чи знаєте ви свого літературного героя ?"
Конкурс поетів.
Конкурс болільників.
Крім цього, музичні паузи.
Ведучий. Увага! Увага! (А далі звучать позивні: фанфари - труби).
• Входить оповісник і зачитує наказ:
Усім учням, учителям і гостям школи, захопивши Із собою веселий настрій та знання, взяти активну участь у роботі Клубу Веселих та Кмітливих!
Отже, починаємо роботу. Учасники готові до змагань. Нас вітає команда "Робінзон".
Під музику пісні "Как ныне сбирается вещий Олег" виходить команда (костюми - шкіри різних звірів)
Привітання-пісня.
Вперед, Робінзони, до бою вперед! Врочистая мить наступає
Для тих, кто з нас кращий, Чекає лиш злет,
 А слабша команда програє.
Ми всі, як один, Робінзони в крові. З безвиході вихід знайдемо.
За нами, упевнені, буде журі. У грі ми своє доведемо.
Робінзони я і він, і Наталка тоже.
Ми команда - хоч куди, помагай нам, Боже.
Капітан є серед нас.Чесно обирали.
Коли вибрали його, так йому сказали:
"Ти, Андрію, пам'ятай, що чини й мундири
часто псують чоловіка, хоч і командира".
Десь далеко, в якимсь краю, у якому - й сам не знаю.
Робінзони, 10 їх, на корабль усі сідають.
І у море відпливають.
Що чекає в морі їх, Робінзонів молодих?
День пливуть - погода ясна, Другий - знов вона прекрасна.
Сонце світить, в морі тиша, Та на лихо... з дірки миша,
І команда - хто куди: не чека ніхто біди.
Корабель на бік пада, вже на палубі вода.
Тут вже й ніч не забарилась, Як команда не трудилась,
Корабель об скелі - "трах" - сам під воду. В небесах
ніби всі вже побували, Та й до острова попали.
Ранок - сонечко сія. Робінзон-Іван і я. Очі ледь-ледь привідкрили.
1 усі ми зрозуміли, Що це острів - горе всім Робінзонам молодим.
В перший день - ми яко-тако В море повели атаку.
З корабля все, що змогли Та й до берега гребли. Час мина, за днями дні, Ми на острові одні.
У четвер (всім нам на диво) Море знялося бурхливо.
І до берега, до ніг скриню вкинуло, А там - і газетам, і книжкам, Нам здалось, нема рахунку. Хоч не легш від цього шлунку (Краще було б ковбаси, Морський боже, принести).
Та вже сталось, як і сталось. Із газет ми всі дізнались,
Що в Варваринцях у школі КВК, а ми тут далі лежимо, А як без нас у рідній школі?
В добрий час, ми усі за розум взялись, Як найкраще постарались
(ЇІланетян прийшлось просити, Аби морем не блудити, Бо ж широкий Божий світ) Ось ми й тут, й шлемо привіт! Гостей щиро ми вітаєм. Про журі не забуваєм. Та й суперник каже нам, Що для нас не по зубах! Та не віримо ми їм, Тим суперникам своїм! (Далі під музику)
Дозволь, капітане, до журі звертатись: Все ж воно начальство - треба поважати, Треба поважати, та й іще просити Чітко й справедливо гру усю судити.
Дозволь, капітане, кілька слів сказати. Болільників наших щиро привітати, Щиро привітати та ще й закликати За нас, робінзонів, кулаки тримати.
Дозволь, капітане, кілька слів сказати. Суперників наших щиро привітати, . Щиро привітати, вдачі побажати: Суперників також треба поважати.
Після цього виходить команда "Еней" в українських народних костюмах. Під музику пісні "Сяяли на сонці"
Сяяли на сонці польські рюкзаки, Як ішли до школи КВК вести, К_ВК-весела і азартна гра, Тож уже почати, друзі, нам пора.
Привітання щирі всім вам посилаєм, То ж живіть у щасті, в мирі і добрі. Всю громаду вашу дуже поважаєм За старим і древнім українським звичаєм.
Приспів
1.    В нас назва проста, Та злилися у ній
Дерзання, натхнення і простота, Сильний і натхненний моря прибій.
2.    Романтика юних зове у світи, І треба сміливо на поклик іти. Питання й завдання нам не страшні. Бої КВКенські нам всім до душі, На них ми давно вже чекали.
3.    Шановному панству - повага і шана Від нашої групи, від капітана,
Який за собою вперед нас веде, Товариство веселе і молоде.
4.    Сьогодні готові ми вам розказати, Яке вже знання здобули. Мандрівників у нас багато -
В похід готові ми іти.
5.    Із зверненням ми до суперників наших - Наїлись, напевно, немало ви каші,
Щоб слово розумне сьогодні сказати Ще й треба, напевно, й книжки прочитати.

   Пісня на мелодію "Висить ябко"
   Висить ябко, висить,
Воно впасти мусить. Є команда сильна, Є команда слабша, Хтось програти мусить.
Як вона програє - Гіркі сльози зронить. Хай собі поплаче (2). А хто ж їй боронить?
6.    Ой, ви судді і панове, Просимо ми дуже вас, Щоб ви правильно судили І суперників, і нас. Будете несправедливі
Чи до друзів, чи до нас, Чесне слово, кажемо, Що на, все відважимось.
7.    Ось журі навпроти нас - Таке грамотне, що клас! За усім спостерігає^ Командам бали Виставляє
8.    Подивись, журі, на нас: Ми команда - просто клас! І весела, і кмітлива,
Ще й пісні співать уміла.
  Пісня на мелодію 'Ніч яка місячна"
Ніч яка місячна,
Зоряна, ясная:
Видно, хоч голки збирай.
Прийди, болільнику, наш дорогесенький,
Виграти нам помагай (2).
Ви не лякайтесь, що наші суперники
В закутку вдарять в чоло.
Ми захистити усіх вас зуміємо,
Бо вже навчились дзюдо.
А щоб іти вам спокійніше вечором І не боятись біди, Ми вам даруємо посмішку щирую, Що вас зігріє завжди.
В сьогоднішнє свято Сюди ви прийшли
І радість велику Ви нам принесли. Тож слухайте всі І болійте за нас.
Разом. З великим привітом - "Енеї" до вас!
Після привітання команди дають присягу на вірність КВК. Для цього піднімають правицю і повторюють за ведучим: "Ми, найвеселіші з веселих, найкмітливіші з кмітливих, урочисто присягаємо: бути вірними КВК, чесно і справедливо змагатися зі своїм суперником, бути гідними послідовниками сміливих і благородних героїв. І якщо ми порушимо цю клятву, нехай на нас чекає неминуча поразка, і ми, посоромлені в очах друзів, втратимо право називатися членами КВК".


Ведучий. Що ж, приступаємо до змагань.

Отож, конкурс "Хто швидше". Потрібно відповісти на запропоновані запитання. Відповідає та команда, яка першою повідомить про свою готовність дати відповідь.
1.      Який спосіб придумав Робінзон Крузо, щоб порахувати дні перебування на острові?
(Робив зарубки на дереві)
2.    Семюель Клеменс. Назвати псевдонім, під яким друкував свої твори цей письменник. Чому він вибрав саме такий псевдонім і що він означає?.
(Марк Твен ("мірка два") - вислів у річковиків Міссісіпі. Означав глибину для безпечного плавання суден). Сам автор любив море і мріяв стати моряком.
3.     Мольєр. Це псевдонім чи справжнє ім'я? Якщо псевдонім - назвати його повне ім'я і хоча б один твір.
(Жан Батист Поклен, "Міщанин-шляхтич")
4.   За що Юнона ненавиділа Енея?
(Він народився в Трої, звав Венеру мамою, його дядько Паріс "путивочку" Венері дав).
Ведучий. Поки журі підбиває підсумок, продовжуємо роботу. Конкурс капітанів. Капітани команд, до мене. Цей конкурс буде мати декілька етапів. Перший етап - "Логічна розминка". Один одному по черзі задаватимете підготовлені запитання.
Робінзон. 1. Як звали матір Беккі? З якого вона твору?
("Пригоди Тома Сойєра" Марк Твена. Місіс Тетчер)
Еней. 2. Скільки часу Робінзон Крузо був на острові?
(Даніель Дефо "Життя і незвичайні та дивовижні пригоди "Робінзона Крузо", 28 років, 2 місяці, 19 днів)
Еней. 3. Як ліліпути називали Гуллівера?
(Джонатан Свіфт "Мандри Гуллівера". Л юдина-гора)
Робінзон. 4. Яке повне ім'я автора роману про Дон Кіхота? Яка повна назва твору?
(Мігель де Сервантес Сааведра "Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі") • Музична пауза
Ведучий. Друге завдання: назвіть місцевість, країну, адресу, де розвивалися події у найвідоміших пригодницьких творах, а також ці твори та їхніх авторів.
1. Місто Буенос-Айрес (Аргентина, О. Беляев "Людина-амфібія").
2.     Лувр, Париж, Франція (О. Дюма "Три мушкетери").
3.    Монастир Кармелітів у Бетюні (О. Дюма 'Три мушкетери").
4.   Карфаген (І. Котляревський "Енеїда").
5.       Замок Іф, Франція (О. Дюма "Граф Монте-Крісто").
6.   Троя (І. Котляревський "Ене'іда").
7.      Прототип тогочасного міста Ганнібал - Санкт-Петербург (Марк Твен "Пригоди Тома Сойєра").
Ведучий. Наші капітани - "лицарі без страху і докору". Останнє завдання для них буде не літературним. Кожен із вас має шпагу. В залі стоять два стільці з прив'язаною кулькою. Це і є ваш удаваний суперник. Ви захищатимете честь дами серця на дуелі. Але спершу зав'яжемо очі. Переможе той, хто швидше завершить бій, прохромивши свого "ворога". Болільників прошу підтримати капітанів.
Після завершення конкурсу журі підбиває підсумок змагань капітанів, а в зал входять два улюблені герої - барон Мюнхаузен та Еней (костюми мають бути виготовлені учасниками гри).
Команди повинні назвати авторів і твори, зі сторінок яких вони прийшли сюди:
1.   "Пригоди барона Мюнхаузена" Р. Распе.
2.   "Енеїда" І.П. Котляревський.
Еней. Ми дуже раді бачити вас, дівчата і хлоп'ята.
Мюнхаузен. Звичайно, якщо ви в школі, а не пішли гуляти.
Еней. То ж продовжимо змагання.
Мюнхаузен. Найправдивіші судді, до вас у гості завітали...        *
Ведучий. Зачекайте. Трішки зачекайте, вельмишановні добродії. Ви збираєтесь оцінювати наш наступний конкурс, а що, ж буде за завдання, ви знаєте?
Еней. Про це ми уже подбали.
Мюнхаузен. Так. Ми підготували два завдання. Ось перше: вам будуть показані речі - треба одразу відповісти, кому вони належать:
1     команда - "Еней" (відро і щітка - Тому Сойєру, шпаги - мушкетерам). -
2     команда - "Робінзони" (барабан - Тому Сойєру, корзина з лози - Робінзону Крузо).
Еней. Що ж, ви чудово впорались із завданням барона. А спробуйте-но моє виконати!
Запитання: відгадайте-но, з чим Еней прийшов у гості до царського палацу Латина.
(Із сіллю, часником, салом і пирогами).
Ведучий. Отож, журі підбиває підсумок. А ми продовжуємо роботу. Сьогоднішній день багатий на несподіванки. Щойно до нас принесли телеграму. В ній читаємо:
Чекаємо в гості допитливих, Дотепних, веселих і сміливих. Вас переправить до нас авіація.                                                 ,
З нетерпінням чекаємо на делегацію.
Робінзон Крузо
Що ж, ось і запрошення погостювати. Поки команди вирішать, хто виконуватиме виїзне завдання* попрошу журі оголосити результати конкурсу. Прошу.
Шановні гості. Якщо ви хочете і ви вже маєте команду, за яку переживаєте, то можемо зробити конкурс болільників. Можна прочитати твір, проспівати пісню, протанцювати танець. Є таке бажання? Якщо так просимо.
Після того входять у зал ті, що були на виїзному завданні разом із Крузо ч який несе виноград, рис, ячмінь, молоко, сир.
Крузо. Добрий день, дорогі мої читачі. Я радий зустрічі з вами. Ось вам моє завдання: що я приніс і що я колись з ним робив? (Показує виноград, зерня рису та ячменю, пакет з молоком, сир). Відповіді учнів.
Крузо. Молодці! А по дорозі сюди ми знайшли ось це (вручає Ведучому пакет). Нам лист надійшов незвичайний Розмито в нім літер чимало. Яку ж таємницю фатальну Послання оце приховало?
Ведучий. Отже, конкурс поетів. Від кожної команди виходить її представник. Йому вручається закоркована пляшка, всередині якої аркуш паперу з текстом:
1  пляшка
... зорі ..,, ...... на свято
Збереться..... багато.
...........  якщо це можливо
... справді..... -......... кмітливі.
   Нам зорі сказали, що нині на свято Збереться відважних героїв багато.
Ми впевнитись хочем, якщо це можливо, Що справді усі ви - веселі й кмітливі.
2   пляшка
... вахті ... капітани ... ... їх ... не зможе
Хто ладен..... другу ...
Той ... в ... переможе!
  На вахті морські капітани стоять. Ніщо їх зламати не зможе.
Хто ладен життя своє другу віддать, Той завжди в борні переможе!
 Ведучий. Поки поети працюють, ми продовжуємо. О, щось запах якийсь дивний. 3- за лаштунків виходить Мюнхаузен та Еней із макітрою, у якій парують вареники.
Еней. То як, бароне, смачна наша козацька страва?!
Мюнхаузен. Ой смачна, їй-Богу, смачна. Дай-но мені ще покуштувати.
Еней. Прошу, прошу. Може, ми ще й у похід козацький вас візьмемо?
Входять Шерлок Холмс і доктор Ватсон.
Шерлок Холмс. Запах, Ватсоне, якийсь підозрілий. Чи не так?
Ватсон. Саме так, щоб це могло бути? Шерлок Холмс. Не знаю, зараз перевіримо. Вибігає на "коневі" Дон Кіхот, за ним плентається Санчо Панса.
Дон Кіхот. Хто, хто потребує нашої допомоги?!
Ведучий. Вашій увазі пропонувався так званий парад літературних героїв. Хто вони?
Після відповідей та слова поетів - підсумок конкурсу.
Ведучий. Поставлена крапка над останнім "і". Настав час прощатися.
Команди виходять на сцену.
2.   Побільше, друзі, книг читайте; Це найсолодша серед зваб.
А ще, крім того пам'ятайте, Що дружба - найцінніший скарб.
3.    Не зводьте бійок надаремно, Не крийте власної вини.
Як мушкетери, будьте чемні І благородні, як вони.
4.   Хай капітани благородні Зразком вам будуть у житті. На них рівняючись сьогодні, Повік не зіб'єтесь з путі.
5.   Читайте книги, юні друзі, Учіться мріяти й творить!
І будуть невмирущі музи До вас з любов'ю говорить.
Ведучий. Ог і все. До побачення! До нових зустрічей у КВК!

 

Немає коментарів: